شناسه خبر : 103284
یکشنبه 12 شهريور 1402 , 10:47
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارشی از نخستین روز مشایه جانبازان و ایثارگران کاروان «لبیک یا حسین ع»/تصاویر

جانبازان نخاعی و قطع پا و بصیر، همسران جانبازان نخاعی و شیمیایی و اعصاب و روان، مهمانان کاروان لبیک یاحسین (۷) هستند و این بار نه تنها از تهران...

فاش نیوز - کاروان جانبازان ویلچری و خانواده های شهدا با عنوان "لبیک یاحسین" با حضور در راهپیمایی بزرگ اربعین عازم کربلای معلی شدند.

به گزارش خبرنگار اعزامی فاش نیوز، روز جمعه کاروانیان لبیک یاحسین، ساعت ۴ صبح در فرودگاه مهرآباد با شور و حال و روی گشاده و خندان از قدم نهادن در چنین سفر معنوی گرد هم آمدند.

عوامل اجرایی کاروان و جانباز حسین زاده، مسئول اجرایی زحمتکش کاروان، با انجام امور پرواز آعاز سفر را تسهیل کرده و با شور و شعف خاصی رسیدگی به مسائل را بر عهده داشتند. آنها میزببان مسافرانی خاص بودند که با وجود ده ها محدودیت و آثار مجروحیت، آرزوی پیاده‌روی اربعین را در دل داشتند و این آرزو کم کم برای دیدار سید و سالار شهیدان، ابا عبدالله الحسین محقق می شد.

جانبازان نخاعی و قطع پا و بصیر، همسران جانبازان نخاعی و شیمیایی و اعصاب و روان، مهمانان کاروان لبیک یاحسین (۷) هستند و این بار نه تنها از تهران، بلکه خانواده ایثارگران استان ها نیز به حاجت دل خود برای زیارت ارباب رسیدند.

روز جمعه هواپیمای حامل کاروان ساعت ۷ صبح به پرواز درآمد و ساعت ۸ و نیم در سلامت کامل در شهر نجف اشرف بر زمین نشست. در گرمای بالای ۵۰ درجه نجف، نوکران اباعبدالله با وجود ترافیک سنگین جاده نجف به کربلا خود را به عمود ۲۸۵، موکب امام رضا رسانده و در این مستقر شدند.
برنامه کاروان استقرار در موکب تا بعدازظهر روز شنبه است و کاروانیان قوای خود را برای پیاده‌روی تجدید و با حضور در مشایه، بیعتی دوباره با آقا و مولای لب‌تشنه‌شان خواهند کرد.
همچنین جماعت ظهر عصر جماعت در محوطه موکب امام رضا با خلوص نیت و در کنار سایر عاشقان امام حسین(ع) برگزار گردید و حاضران همه مهمان غذای حضرتی بودند.

غروب خورشید جمعه در جاده نجف کربلا با حرکت راهپیمایان عاشق دیدنی بود.

با اعلام نماز مغرب، موجی از جمعیت برای اقامه نماز جماعت حاضر شده و نماز در گرمای عصر جمعه با شکوه بسیاری برگزار شد و حاج آقا پناهیان سخنرانی معنوی بسیار زیبایی کرد و روضه اباعبدالله حال اهالی موکب را دگرگون کرد.
برنامه های کاروان زائران خاص به همین خلاصه نمی شود و با مداحی حاج رضا نریمانی، شور و حال خاصی در دل زوار حسینی شعله می کشد.
پس از اتمام عزاداری، که همه دل ها را حسابی سبک کرده بود تا راحت تر به سوی ارباب پر بگیرند، باز هم مهمان سفره ولی نعتمان شدند و تک تک سلول ها به عشق امام رضا آغشته شد. باشد که باعث رسیدنمان به جد غریبش و اجابت حاجات باشد.

 

|| گزارش و عکس از شهید گمنام

 

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi